fot. Klub Gaja
W tegorocznej 9. edycji konkursu Drzewo Roku Klubu Gaja zwyciężył ponad 200-letni bez czarny w Rzeszowie, zgłoszony przez mieszkankę osiedla. Roślina ma postać drzewiastą, co jest niezwykle rzadko spotykaną formą tego gatunku. Rośnie na skwerze między blokami w samym sercu miasta. Najstarsi mieszkańcy pamiętają, że ono zawsze tu rosło i nie wyobrażają sobie życia bez niego. W 2020 roku ten piękny, kochany przez Rzeszowian bez będzie reprezentował Polskę w międzynarodowym plebiscycie Europejskie Drzewo Roku.

Rywalizacja w odbywającym się przez cały czerwiec konkursie Drzewo Roku trwała do ostatniej chwili. Ostatecznie pierwsze miejsce zajął bez czarny z Rzeszowa, uzyskując 2315 głosów internautów. Drugie miejsce zajęła Lipa Anna w Kliniskach Wielkich w gminie Goleniów w woj. zachodniopomorskim z 1905 głosami. Trzeci na podium stanął Dąb Wolności w Głownie w woj. łódzkim, zdobywając 1400 głosów internautów.

Całość czytaj na: http://swietodrzewa.pl/?p=11467

23 myśli w temacie “Bez czarny z Rzeszowa Drzewem Roku 2019

    1. Tez piekne ❤

      Co za mily zbieg okolicznosci, wczoraj przyszla przesylka z zakupionymi 4 sloiczkami konfitur z KWIATOW BZU CZARNEGO 🙂

      Wczoraj jadlam "do kawy" a dzisiaj na sniadanie.
      Bywaja SYNCHRONIE, ale zeby az TAKA !

      1. Rzeczywiście, też piękne! I drzewa i synchronie ❤ Ja delektuję się herbatą z owoców czarnego bzu. Pychota i jaka zdrowa!

      2. Ptak, Zwierze Opiekuncze Bzu Czarnego : KRUK ❤ , ktory jest symbolem oczyszczenia, uzdrowienia.

      3. Ojej !
        Gaik Maik, w tym filmie mowi sie : „Gaik Maik” i kolo sie zamyka 🙂

        .https://www.youtube.com/watch?v=9GsK5DMEsBo

        Coz za niezwykle spotkania i zbiegi okolicznosci !
        A tylko tu dzisiaj „przechodzilam” Droga 🙂

        Hold gleboki Wielkiemu Madremu Ziercy Czeslawowi
        Znowu tylko Chwila, a jaka Wazna Chwila 🙂

    2. U mnie w ogrodzie rośnie też forma drzewiasta bzu czarnego. Rośnie od kiedy pamiętam a mam już 57 lat. Pień ma tej samej grubości jak ten z Rzeszowa.

    1. A który kościół zbawia dusze?? Zawsze myślałam, że może to zrobić jedynie Bóg. Kościół to nie Bóg.

      A co z duszami „zbłądzonych” pasterzy?? Kościół im je zbawi??

      1. Zbawienie tylko w Kościele przedsoborowym.
        Mt 7:21 „Nie każdy, który Mi mówi: Panie, Panie!, wejdzie do królestwa niebieskiego, lecz ten, kto spełnia wolę mojego Ojca, który jest w niebie”.

    2. Katoliku, a propo kościoła ( celowo z małej litery ) i jakiejkolwiek religii na ziemi, to polecam Ci książkę: William Bramley-„Bogowie Edenu”.
      Byłem kiedyś katolikiem i to zdewociałym, ale zamiast odnaleźć spokój w tej religii, to pojawiało mi się coraz więcej wątpliwości.
      Katoliku, kiedyś byłem podobny do Ciebie, dlatego, że nawet swoich kumpli próbowałem „nawracać”…
      Masz prawo wierzyć i wyznawać swoją religię, ale skoro dziś napisałeś swoje komentarze, to ja napisałem swój i poleciłem Ci książkę. Zrobisz jak będziesz uważał.

    1. Bóg jest Miłością, a Ta mieszka w sercach naszych. To Miłość jednoczy nas we wspólnotę, czyli Kościół, czyli tzw. Królestwo Niebieskie, o którym nauczał Jezus, bo przecież powiedział: „Królestwo Niebieskie w was jest”…
      To nie mury, instytucja, to stan Ducha…
      Pozdrawiam Was, Kochani, spod 150-letniego Dębu, jego dzieci i okolicznych pobratymców 🙂

  1. Dziś z rana na polszmacie promocja szczepionkowej depopulacji i straszenie powikłaniami od ciężkich chorób ale o powikłaniach od szczepień cisza. Jedna ciekawostka: do końca marca 2019 odmówiło przymusu szczepień 42000 osób, tyle co w całym 2018.
    Kochani budzimy się dalej XD

    1. Chwała tym mądrym ludziom. Oby coraz więcej takich było. Każda dobra wieść jest na wagę złota, co tam złota, na wagę życia ❤

  2. Pozdrowienia z ponurego Lublina. Padało wczoraj wieczorem i w nocy. Ptaki milczą. Wyprowadzają lęgi. Tak to jest. Nie mają czasu na przyjemności. Pozdrawiam wszystkich serdecznie!

    1. Odwzajemniam pozdrowienia. U mnie slonecznie i ptaszki śpiewają w zielonym gaju , a ja chodzę boso po zielonej cudnie koniczynie. Wierzę, że czterolistnej i myślę o niebieskich srubkach. 💝☺💝

      1. Zajefajnie! Odlot! Na tvp1 leci właśnie „Wołyń” Smarzowskiego. Miałem okazję w nim grać. Widać mnie w scenie wieszania Żydówki. Trzymam flagę banderowską. Pozdrowienia z chłodnego Lublina!

  3. Lublin! Byłam tam! Podobało mi się. Nie mam telewizorni, ale może uda mi się zobaczyć gdzieś Ciebie, Śpiewie Ptaka, grającego w tym filmie.

Dodaj komentarz