nature

Przez wiele lat każda najmniejsza krzywda raniła moje serce. I wreszcie wymyśliłam klucz do szybkiego wyzwolenia. Kiedy mam kłopoty, pytam samą siebie: co też Pan Bóg szykuje dla mnie dobrego, że mnie sprawdza tak dotkliwie? I… otwieram się na to dobro. Przychodzi do mnie szybciej, niż się spodziewałam. I znów czuję się szczęśliwa i potrzebna ludziom.

Tę szczupłą rozmiarami książeczkę przysłało nam Wydawnictwo KOS, z którym redakcja „Szamana” współpracuje od wielu lat. Mimo przedtargowego rozgardiaszu znalazłam trochę czasu, aby zajrzeć do niej. I nie żałuję tego. Nosi tytuł „Energia dla zdrowia” oraz podtytuł „Proste sposoby na zwiększenie codziennej energii”. Jej autorką jest Sandy Taikyu Kuhn Shimu. Książeczka ma piękną szatę graficzną, ale najważniejsze jest to, że uczy otwarcia się na źródło własnej siły i niebanalnie zachęca do wgłębienia się w nią.

Zmęczony? Nieskoncentrowany? Bezsilny? Ten niewielki poradnik pokazuje, jak możemy sobie z tym wszystkim poradzić. Pokazuje, jak mądrze gospodarować wielkim skarbem, jaki dała nam natura – energią. Niestety nie szanujemy jej, marnotrawimy na bezsensowne spory, kłótnie, na nieprzebaczone żale i rozczarowania… W efekcie czujemy się rozbici i bezsilni. I nawet do głowy nam nie przychodzi, że w ten sposób niszczymy przede wszystkich samych siebie. Sandy radzi, abyśmy odpuszczali… Nie podoba mi się to określenie, wolę inne – przebaczanie. Sobie i innym. Także tym, którzy nas skrzywdzili. W takiej sytuacji przekonuję siebie, że doznana krzywda ma mnie czegoś nauczyć…

Życie jest zbyt krótkie, by je marnować na rozważanie traum i krzywd. Jeden z moich bliskich przyjaciół powiedział kiedyś podczas terapii oczyszczania wątroby, że jestem uzależniona od miłości. To prawda. Przez wiele lat każda najmniejsza krzywda raniła moje serce. I wreszcie wymyśliłam klucz do szybkiego wyzwolenia. Kiedy mam kłopoty, pytam samą siebie: co też Pan Bóg szykuje dla mnie dobrego, że mnie sprawdza tak dotkliwie? I… otwieram się na to dobro… Przychodzi do mnie szybciej, niż się spodziewałam. I znów czuję się szczęśliwa i potrzebna ludziom.

Zgłębiajcie i pielęgnujcie tę cenną sztukę. Ona rozjaśni, wygładzi i odmłodzi Wasze twarze, bo wybaczanie naprawdę czyni cuda.

Ta książeczka mnie urzekła. Ma niezwykłą okładkę, która zawiera wszystko – siłę, zrównoważenie energii, głęboki relaks, oczyszczanie, wzmacnianie, napęd energetyczny, uśmiech, odtruwanie, a jednocześnie uczy świetnego masażu uszu, ćwiczeń oczu, relaksu.

Ale nie próbujcie wykonywać tych wszystkich ćwiczeń od razu. Najpierw tę książeczkę przestudiowałam, a potem zaczęłam od… „mycia twarzy”, bo ponoć świetnie odmładza…

Mycie twarzy

TŁO: Podczas tego „mycia” twarz nabiera świeżej energii, usunięte zostają blokady i objawy zmęczenia.

EFEKT: To ćwiczenie odżywia i odmładza twarz, i wzmaga przepływ qi oraz dobre samopoczucie. Pobudza, sprzyja skupionemu i jasnemu myśleniu, rozluźnia napięcie ducha.

PRZEBIEG: Usiądź, albo stań w pozycji wyprostowanej. Jeżeli nosisz okulary, odłóż je. Przez cały czas ćwiczenia wdychaj i wydychaj naturalnie – przez nos. Pocieraj dłonie tak długo, aż staną się przyjemnie ciepłe. Teraz wyobraź sobie, że twoje dłonie to myjka – „myj”, czyli mocno pocieraj całą twarz ciepłymi dłońmi. W miarę możliwości rób to samo na karku i na szyi. Powtarzaj to ćwiczenie w ciągu dnia jak najczęściej.

face-massage.jpgfot.gdld.ru

Masaż uszu

TŁO: Tradycyjna medycyna chińska zna w uchu ponad 100 punktów akupunktury i według nauki o terapii stref refleksyjnych wszystkie ludzkie narządy i części ciała mają swoje odbicie w uchu.

EFEKT: Masaż uszu aktywuje siłę żywotną, rozkręca jej obieg, sprzyja koncentracji, uruchamia siły samouzdrawiające i wywiera pozytywne oddziaływanie na wszystkie narządy i części ciała.

PRZEBIEG: Rozmasuj równocześnie uszy. Zacznij od płatków małżowin. Następnie ugniataj i trzyj całe uszy, wciąż mocniej, jak to tylko możliwe. Najlepiej robić to kciukami, palcami wskazującym i środkowym. Nie zapominaj przy tym o chrząstkach. Na koniec zegnij uszy przez środek, ściągaj płatki uszne w dół, wreszcie skręcaj uszy do przodu i do tylu. Taki masaż trwa do dwóch minut.

ears-massage.jpgfot. keefeclinic.com

Czesanie włosów

PRZEBIEG: Można to ćwiczyć, stojąc albo siedząc. Czesząc paznokciami skórę na całej głowie, przeciągaj nimi równocześnie oburącz aż do karku. Najlepiej posuwać się równymi pociągnięciami od przodu do tyłu, za każdym razem trochę bardziej na zewnątrz, aż do uszu. Zwracaj uwagę na to, aby czynić to wszystkimi palcami naraz. Powtórz to dziewięć razy. Ostatnim razem już łagodnie, płaskimi dłońmi po głowie. Następnie otrząśnij mocno dłonie. Wszystko to powtórz trzykrotnie.

head-massage

Ja wykonuję te ćwiczenia podczas moczenia stóp w wodzie z solą zasadową, która nie tylko świetnie zastępuje kąpiel w soli morskiej, ale także oczyszcza cały organizm. Robię to według wskazówek dr. h.c. Petera Jentschury, który miał na naszych Targach wielce pouczające wykłady. Efekty tego mariażu są rewelacyjne.

Ciastka dla nerwów

A wracając do „Energii dla zdrowia. Prostych sposobów na zwiększenie codziennej energii”, warto też zainteresować się świetnym przepisem na… Ciastka dla nerwów! Bo okazuje się, że i to można znaleźć w tej niezwykłej książeczce. Sandy pisze:

TŁO: Nasze pożywienie powinno być zdrowe i smaczne, a zarazem ochronne i odżywcze dla ciała i ducha. Te ciastka są bardzo smaczne i przypisuje się im wyrównywanie nastroju oraz efekt wzmacniający dla nerwów.

EFEKT: Spożywanie ich oczyszcza zmysły, uspokaja i równoważy, stwarza wesoły nastrój. Cynamon rozgrzewa i rozluźnia, stabilizuje krwiobieg i dobrze wpływa na zawartość cukru we krwi. Pomaga w stabilizacji żołądka i jelit, odkaża i rozwesela. Goździki mają działanie bakteriobójcze i wspierają trawienie. Muszkat jest afrodyzjakiem, łagodzi skurcze i otwiera serce. Łatwo dostępny orkisz ma działanie zasadowe.

SKŁADNIKI: 400 g mąki z orkiszu, 250 g miękkiego masła, 150 g pełnego cukru trzcinowego (ja preferuję cukier kokosowy), 200 g utartych migdałów, 1 jajko, 20 g cynamonu, 20 g utartych orzeszków muszkatu, 5 g proszku z goździków, szczypta soli.

PRZYRZĄDZENIE: Wsypać mąkę na półmisek lub deskę kuchenną. Rozłożyć na niej małe cząstki masła. Dodać cukier, migdały, jajka i przyprawy, zmieszać i ugnieść z tego ciasto. Pozostawić na 30 minut w chłodzie. Rozwałkować na grubość 5 mm i dowolnie pokroić. Rozłożyć na blachę z papierem kuchennym, wsunąć do pieca zagrzanego do 180 stopni C. Wypiekać 10 do 15 min. Spożywać do 5 sztuk dziennie. Dzieci – po 1 sztuce dziennie.

ciasteczka-orkiszowe.jpgfot. mariaushakova.com

Napój energetyczny z marchwi i buraka

Kiedy dobrze wgłębiłam się w książeczkę, zachwyciła mnie energia, jaka z niej emanuje. Przepisy są proste i łatwe do wykonania. Inna sprawa, że jest ich tyle, że można dostać zawrotu głowy. Jedno wiem – nie należy od razu wypróbować wszystkiego. Zacznijcie więc – jak ja – od dwóch, trzech i kolejno je testujcie. Nr 1 to bardzo smaczny i prosty w wykonaniu „Napój energetyczny” (3 marchwie, 1 czerwony burak, 1 cm świeżego imbiru w plastrze, ½ łyżki soku cytrynowego, szczypta kardamonu, ½ łyżki syropu klonowego).

Szklanka gorącej wody na dobry dzień

Od razu warto też wypróbować działania szklanki gorącej wody po przebudzeniu i wykonaniu podstawowych czynności porannych. Momentalnie poprawia ona krążenie krwi – pojawia się zdrowa energia.

autor: Nina Grella

źródło: miesięcznik „Szaman” nr 10/2015

miesiecznik-szaman.pl

kos.com.pl

ENC_okl_DRUK_5mm_k.cdrfot. kos.com.pl

43 myśli w temacie “Energia dla zdrowia. Proste sposoby zwiększania energii w ciele – Nina Grella

  1. Bezcenny wpis.
    Skąd ja to wiedziałam … podobnie masuję..myję..poklepuję
    uszy twarz…dzięki czemu wymiana prany ..nieustanna wymiana energetyczna dokonuje się…
    Chyba jednak rozum podpowiadał…albo serce..
    Chylę czoła przed mądrością..Pozdrowienia

    1. Delikatny (na początku, później można mocniej) masaż uszu natychmiast stymuluje przepływ energii w ciele. Jest to rewelacyjna metoda w początkowych stadiach przeziębień i infekcji. W wyniku masażu uszu organizm natychmiast zostaje postawiony w stan mobilizacji.

    1. Czciborze ja wiem, że Ty przepiękna Dusza Iskierka Źródła 💕 jesteś w tym okrutnym czasie uleczającym ŚWIATŁEM ŹRÓDŁA dla ŚWIATA. 😘 💏
      Dziekuję, Dziekuję Ci z serca za Twoją MĄDROŚĆ I PIĘKNE. SŁOWIAŃKIE SERCE..💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓

      1. Dziękuję i ja Tobie, i innym tu za wspieranie mojej drogi do Lechistanu 🌱🌳🌄💚☯️☺️

    2. Dzięki Czciborze za Twoją pracę. Kawał dobrej roboty .
      Będę wracać do Twego wpisu bo nijak nie ogarnę jak książkę.
      Głębokie przemyślenia. Czytam każdą myśl po klika razy.

      Tylko w samotności można pozbierać myśli..

  2. Najprostszym sposobem na pozyskiwanie tak zwanej energii jest wdzięczność do życia . Nie wiem ile osób zrozumie to co postaram się opisać i jak to działa . Spróbuje .

    Żyjemy w świecie wolnych wyborów , tak wolnych wyborów nie wolnej woli . I każdy może dokonać jakiegoś wyboru i zmiany w swoim życiu ale żeby tego dokonać , wpierw trza zrozumieć czym są egregory i wahadła lub wampiry energetyczne lub kto jak chce to nazwać .
    Egregory to różne Instytucje
    Kościół
    Rząd
    Szkoła
    Siłownia itd itp
    Wahadła to ludzie którzy są podpięci pod jakiś egregor i tak wysysają z innych energie. Człowiek nieświadomie jest przeciągany raz na jedną stronę wahadła , raz na drugą . Ale jest wahadło które daje energiię a nie zbiera , jednakże na nie trzeba się wbić samemu bo ono ma gdzieś czy ty chcesz być szczęśliwy czy nie . Trzeba nauczyć się być wdzięcznym za wszystko aż wahadła destruktywne odejdą bo nie będą miały się czym karmić
    Gdy podpinają mi się pod umysł mówią a wahadło to ty ? nie , dziękuje nie wchodzę w tą grę ( no chyba że mnie się zapomni przez moment no coooo bywa 😛 )
    Złoty Środek To Harmonia nie wywołuję się potencjalnych energii w przyrodzie ani w jedną stronę za dużo ani w drugą taki przykład mamy teraz .” Zła na świecie było już zbyt wiele więc przyroda stworzyła potencjał harmonizujący to czyli Dobroć. Kiedy nauczymy się żyć w Harmonii wtedy wszelkie egregory odpadną bo nie będzie karmidła ani w jedną stronę zbyt dużego ani w drugą .
    Powiada się że na świecie nie ma sprawiedliwości bo to prawda . Wszechświat nie zna tego pojęcia , wszechświat doprowadza do równowagi zaburzonej tą czy inną drogą i tyle . Sprawiedliwość to wymysł Rządzących Władzców , tych co lubią nagradzać i karać . To co się dzieje wtedy na bazie energetycznej to lepiej nie mówić , dlatego wielu Mistrzów mówi nie oceniaj i nie osądzaj bo nie masz do tego Prawa w sobie czyli na bazie energetycznej . I taki jest FAKT . Nie mam na myśli Tu NEW AGE tylko wiem co się dzieje na bazie energii gdy popadamy w konflikt duchowy z Iluzją tu się odbywającą .

    Stara Mądrość która do mnie powróciła Pamiętaj jesteś tu tylko gościem . Gość nie niszczy domu ( Ziemi ) niestety my o tym zapominamy i tak wchodzimy w program władzy każdy bez wyjątku w większej lub mniejszej ilości .

    Ufam iż udało mi się przekazać to co chciałam.

    1. „Egregory to różne Instytucje
      Kościół
      Rząd
      Szkoła
      Siłownia itd itp”

      No, no to ja „wariatka” mam też swojego egregorka, 😀
      😀 którego kocham ponad wszystko,i przy nim pozostanę, ale zaznaczam że mój egregorek ❤ to Matka Natura bez której nie mogłabym żyć i istnieć, tak więc każdy ma to co wybiera………i wesołego alle….luja. 😀 😀

      1. Wesołe a raczej smutne alle wuje jeszcze ciągle rządzą naszym pięknym kRAJem. Jednak już dość tego. Niech spływają, a jak nie umieją, to niech spierdalaj brzegiem. Dokądkolwiek. Precz z szumowinami i bank sterami. Niech oni, bandyci chowają za maseczkami swoje psiacze pyski.

      2. Zmiana idzie dosyć ospale, ale idzie. Mleko się już rozlało i każdy, kto w miarę kumaty, już dawno powinien słyszeć o Billu G. i zarzutach, jakie na nim ciążą. Tak więc do masowych szczepień nie dojdzie.

        A to dokręcanie śruby było do przewidzenia, gdyż każdy, kto w miarę ogarnia metodykę działania hybrydowego okupanta, wie, że jest on zaprogramowany na walkę do ostatniej sekundy.

        Wiemy też, że matrix się sypie – i że jest to proces ewolucyjny, a więc nieodwracalny.

      3. Tak, Drogi i Szanowny TAWie, najważniejsze że idzie. To cieszy i to uskrzydla. Ludzie bez strachu mają MOC. To się czuje. Jechałam ponad 20 godzin, ale nie byłam zmęczona. W naszym aucie było super energetycznie i nieziemsko. Nawet ta jedna zamaskowana dama nie miała wpływu na naszą silną grupę pod wezwaniem. Pod koniec jazdy nawet ona nie była już spięta i przestała się bać, że się zarazi. Czuć było ulgę w jej ciele.
        Niech idzie, nawet ospale, ale niech idzie. Ja to śmigam, więc chce by wszystko też śmigało śmiało furt i cięgien 😘

      4. Anamiko, mam tak jak Ty, ❤ ja tych drani nie mam zamiaru osądzać, bo ich czyny mówią same za siebie, ja tylko im życzę przyjemnej powrotnej drogi do swoich piekielnych czeluści z mojej cudownej Planety Ziemi.

        To nie było, nie jest i nigdy nie będzie miejsce dla nich, bo oni są tylko ropiejącym, cuchnącym wrzodem na jej cudownym ciele.

        Przybyli tu z piekielnych otchłani i niech tam wracają, może ich tatuś lucyferek na nich już czeka? 🙂 🙂

      5. Przebaczanie czy nienawiść do wroga to interakcje z nim na wielu poziomach. Odcięcie interakcji to wolność. Mocny Lach czyści przestrzeń swego Kraju nie przejmując się losem jego niszczycieli. Ani poprzez litość, ani gniew. Uzdrowienie wychodzi ze zrozumienia przyczyn i skutków, co z kolei prowadzi do harmonii. Dużo Mocy Bracia i Siostry. Przyjdzie dzień że pod dom Lacha będą podchodzić zwierzęta leśne, skłonne do dzielenia z nim radości i czułości. 💚

      6. Ktos gdzies napisal jakos tak: „Ziemia jest moim Kosciolem, a natura Bogiem”

    2. „Przyjdzie dzień że pod dom Lacha będą podchodzić zwierzęta leśne, skłonne do dzielenia z nim radości i czułości. 💚”

      Czciborze to chyba u mnie ten dzień już nastał, bo w ogrodzie, buszują sobie bażanty, mieszkają jeże, gniazda w mojej altanie co roku robią sobie Kosy, a do ogrodzenia przychodzą parami sarenki, i to mnie bardzo cieszy i dobrze radośnie nastraja co do naszej dalszej przyszłości jako kRAJu.

      Wchodząc dzisiaj do altanki po konewkę, zostałam dosłownie obsrana 🙂 🙂 🙂 po głowie przez małego Kosika, które jak widać chyba opuszczają rodzinne gniazdo.

      Tak więc dzieje się PIĘKNO.

      1. Dzieje się piękno w Twej przestrzeni, bo jesteś pełna blasku i czystej Mocy. ✨✨🙂 I cieszę się bardzo. Wczoraj obejrzałem film, na którym lis podbiegł do człowieka i z radością się łasił. Wracam do tego obrazu i mam ciarki endorficzne 😀. Przyjdzie dzień, że poczucie wolności bezpiecznej połączy nas Lachów powszechnie i masowo z rodzinami zwierząt. Tak pięknych przejawów wypatruję na horyzoncie… 🌄🙂

      2. A w czerwcu przeszedł pół metra ode mnie ZAJĄC❗

        Wcześniej zatrzymał się jakieś cztery metry ode mnie i… mi się pokłonił…

        Miałem łzy w oczach.

        Takie rzeczy po prostu się nie zdarzają.

        Takie rzeczy po prostu się nie zdarzają…

      3. Tak pięknie jest żyć, ale tylko w zgodzie z Matką Naturą, tylko ona Nas kocha, radując nasze serca swoim pięknym i darami którymi Nas obdarza, a my je ze smakiem 🙂 spożywamy.

    1. Ogólnopolska Akcja Społeczna „Zaszczepić Ministra Śmierci”, by NaRÓD był bezpieczny od psychopaty u władzy…

      💉💉🎃💉💉

      To nie są żarty, żarty się skończyły, rządzą nami prawdziwi psychopaci…

      *

      Polachy,

      co się z nami stało?…

      Kilku psycholi rządzi czterdziestomilionowym NaRODem❗…

      1. Taaa…posługują się praniem mózgu przez symulacje komputerowe..
        w art.wyżej doczytałam sie że szczepionki to produkt leczniczy” ..”produkt”…cokolwiek to znaczy…
        Dane symulowane…dane przewidywane…komu to się sprawdziło…dane…dane…dane…dookoła same dane….O Q….a

      2. No i jakie rozwiązania proponujecie dla naszych zdrajców? Za okupacji niemieckiej golili łby (o kulce w łeb nie wspomnę), a teraz może by tak uskutecznić…….. jakąś akcję publicznych szczepień?😂😉

      3. Zauwazylam ze dzieki😉 zakladaniu szmat na twarz wiecej ludzi spaceruje. Mam porownanie bo ja spaceruje codziennie. Moze ci co pozamykani strachem w domach teraz wyszli bo wierza ze sie nie zaraza. Ale to nic. Idzie taka pani samiutenka naokolo nikogo na 10 metrow. Miedzy ogrodkami na terenach zielonych i ma na buzi maseczke. Kogo te ludzie sie boja? Policje zobaczy, innych tez i zdazy zalozyc szmatke. Poszla pospacerowac i dusi sie pod materialem. Zastanawialam sie czy jak kaza sie g wysmarowac to tez to zrobia?

      4. U mnie na wsi dziś już wszyscy olewka – piliśmy piwo w sklepie beż żadnych szmat. Klienci też na luziku… 😀

        Słowianie mają we krwi pogardę dla zaborczego prawa 😁🔥💥💨🚀

      5. No to też ja tego Tawie nie mogę za nic pojąć!Jest tutaj jakaś zła wola albo inne dziadostwo nad nami bo to jest zwyczajnie niemożliwe żeby na tylu ludzi chociaż 1/3 nie była ogarnięta.Media mediami,jedzenie jedzeniem ale to nie jest możliwe dla mnie.

      6. Kalina pisze:”a teraz może by tak uskutecznić…….jakąś akcję publicznych szczepień?😂😉”

        No właśnie, ja napiszę do Pana Grzegorza Brauna, żeby w sejmie podał pod głosownie projekt wypróbowania pierwszych szczepionek na nierządzie i na (p)osłach, i żeby szczepień dokonywali tylko przez Nas wybrani medycy.
        Zaraz do niego napiszę. 🙂 🙂

      7. „publicznych szczepień?😂😉”

        No i nici z tego, kanał Pana Grzegorza jest jeszcze pusty, a pod jego filmami ja jako komentator jestem banowana, nie wiem dlaczego, bo ja nic złego na Pana Grzegorza nie pisałam, oprócz tego, że go kocham jako wspaniałego Posła, występującego zawsze w naszej obronie i bronieniu prawdy.

    1. Dzisiaj pierwszy raz na boso po własnej działce chodziłem (po tylu latach dopiero dzisiaj się przekonałem – nie ogólnie do bosęgi bo to od czasu do czasu robię). Pomimo braku trawnika, sterczących kołków po czeremsze, pomimo igieł i szyszek i suchych gałęzi, bluszczu wszędobylskiego. I co? Hahaha przegoniły mnie wielgachne czerwone mrówy z mrowiska tuż za płotem 😛 Skubane szybkie są.. sekunda stopy na ziemi a one rach ciach i dziab! Dobrze, że bez jadu, to nie swędzi 😛 ale co pokąsały to ich (i nie.. nie kupuję teorii Merge o czyszczeniu toksyn przez gryzące owady 😛 jak to opisał w którejś z części Dzwoniących Cedrów). Tak czy siak.. stopy „wibrują” mi do tej pory 😛 kilka godzin po mikro spacerku.

      1. A ja wczoraj i dzisiaj… po 10 km na Bosaczka… 👣😀👍

        Moje obyczaje nie poddają się bieżącym Kaprysom Historii. Gdybym żył inaczej, gdybym chodził w maseczce, wstydziłbym się przed moimi oboma Dziadami Ułanami.

        🐎🐎🔆🐎🐎

  3. https://www.rynekaptek.pl/prawo/lek-czy-produkt-leczniczy-diabel-tkwi-w-szczegolach,1104.html

    ”Poza liczbą znaków w obu słowach, lek – 3 litery, produkt leczniczy – 17, są też różnice innej natury. W ustawie Prawo farmaceutyczne pojawia się określenie „produkt leczniczy”, ale już w ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych funkcjonuje określenie „lek”, a definicja leku w tej ustawie to „produkt leczniczy w rozumieniu ustawy Prawo farmaceutyczne”.
    Wałek?

  4. „Egregory to różne Instytucje
    Kościół
    Rząd
    Szkoła
    Siłownia itd itp”

    Co do siłowni to się nie zgadzam. Uważam, że przesadziłaś, dlatego, że sport i rekreacja to przyjemność. Raz w życiu byłem na siłowni, ale lepiej mi się trenuje w domu. Robię to dla przyjemności, tak samo jak komponowanie muzyki jest dla wielu-w tym dla mnie, hobby i frajdą.

Dodaj komentarz