48 myśli w temacie “Jak stworzyć Sekretny Ogród w lesie

  1. Rajski Widok.
    Tak. Te wszędobylskie kosiarki Nam zlikwidowały
    Rajowe, Bajeczne Naturalne.
    Pod drzewkami stworzę ten Srebrzysty widok.
    Dzięki za spostrzegawczość Profesorze.orze

    ps. Nie wiem, dlaczego się lapsus pojawił. ZdRAwiam

      1. Ojej, ale super deska do krojenia 😍
        My mamy taki stół 🙂
        Piękny klimat wsi. Inny świat…
        🌷

        Dzięki za przepis
        💚

        A tu sok z pokrzywy z pomarańczami:
        .https://youtu.be/wzl1527CYaU

  2. Ojej, jest nowa wersja „Tajemniczego ogrodu” !!! 😍
    Dlaczego ja o tym nie wiedziałam.

    .https://youtu.be/gHNOXDiD9Vk

    Choć oczywiście najbardziej polecam tę z 1993 r.

    Kochani! 🌷🌸🦋
    Zakładajmy swoje kwiatowe ogródki, nawet mini.
    Moja ponad 60-letnia znajoma (mieszkająca nieopodal rynku w miasteczku) stworzyła z tego, co miała, kolorowy, cudny ogródek.
    Jestem nim zachwycona.

    (A mój ogródek jest w trakcie przygotowań 🙂
    TAW, jeśli możesz to umieść zdjęcia 🙂 bo ja nie umiem).

    [kliknij, by powiększyć – Taw]

      1. Babciu Marysiu, Wąwóz Homole, Wysoka, pięknie – byłam, kocham te miejsca, bardzie Pieniny niż Tatry,,, Cudo, całusy😘

  3. Mój sekretny ogród znajduje się w środku miasta. Mam w nim ogromną ilość gatunków i odmian roślin, także botanicznych. Znalazło się nawet miejsce dla pokrzywy, wrotyczu, żywokostu i glistnika. Przez cały sezon coś kwitnie i liczne zapylacze mają dobrze zaopatrzony bufet. W ubiegłym roku kilka razy widziałam zadrzechnię fioletową zwaną czarną pszczołą. W trawie, której ilość sukcesywnie maleje, kwitną teraz mlecze, niezapominajki i stokrotki. Odwiedzają mnie jeże, a w malutkim oczku wodnym latem moczą tyłki różne żabole. 😊

    1. Wyobraźnia maluje ten sugestywnie przekazany przez ciebie Natalko, żywy obraz współistniejących roślin i owadów. W naszym ogrodzie jest zielona dżungla tylko lekko regulowana, pośród innych trawnikowych ogródków sąsiadów nasz to prawdziwa zielona wyspa dla ptaków i wszelkich żyjątek.

  4. Dzięki, panie Łukaszu, za tyle nowych dla mnie, interesujących wiadomości i za przekaz miłości do Matki Ziemi. Sekretny Ogród w lesie ….

      1. U mnie też nie było. Wykopałam kępkę w Bieszczadach i posadziłam u siebie w cieniu pod krzakami. Po 5 kilku latach pięknie się rozpanoszył.
        W tym roku jesienią wysieję nasiona w lesie, może mu się spodoba taka siedziba.

      2. „W moich okolicach nie ma niestety Czosnku Niedźwiedziego”.

        U mnie też nie ma, ale czosnaczek w lesie w dużej obfitości.
        Może dlatego nie ma czosnku niedźwiedziego, bo na Pomorzu nie rezydują niedźwiedzie. Tu tylko wilki zakładają swoje sekretne ogrody leśne.

        Piękne i z pewnością smaczne jest śniadanko Tawa.
        Jaki synchron!
        Wczoraj bratowa opowiada mi o pysznej jajecznicy z pokrzywą.
        Podsmażona cebulka, boczek, sparzona i pokrojona pokrzywa i na to jajka. Pieprz, sól.
        A dziś patrzę! Tawcio raczy się tym samym!

        U mnie ostatnie dwa dni bardzo „parzyste”.
        Przerabiałam majową pokrzywę na pesto do zimowych posiłków.
        Do sparzonej i pokrojonej pokrzywy dodaję zeszkloną cebulę z czosnkiem, zioła prowansalskie (mielę dodatkowo w starym ręcznym młynku), pieprz ziołowy, sól. Można dodać przyprawy, jakie się lubi.
        Część pokrzywy połączyłam z podagrycznikiem jako osobne pesto.

        „Niedługo to zielsko będziecie szanować i traktować tak jak swoje, ponieważ na nic więcej nie będzie was stać!”

        Te prorocze słowa wypowiada nieoceniony Pan Kudliński, zbierając zielsko i gotując z niego zupę.
        Chłop wkurwiony po tym, jak usłyszał o taśmach „ośmiorniczkowych”…, ale zupa bardzo smaczna i pożywna.
        Gotowałam nie raz, z tym, że ja nie dodawałam gotowanych jajek, no i oczywiście tych zielsk, które nie były w moim zasięgu.

        Swego czasu mąż chwilę po zjedzeniu tej zupy odbiera telefon od kolegi, w rozmowie zachwala zupę z zielska. Kolega pyta, jak ta zupa się nazywa, a mąż na to: „nie wiem, chyba zupa k……a mać, czy jakoś tak…” 😀

        Obejrzyjcie i posłuchajcie sami naszego nieocenionego pana Kudlińskiego.
        Swoją drogą, przekonujemy się o tym, że za naszą chatą, czy na łące, mamy pełnowartościowy bio warzywniak – Sekretny Ogród Natury!
        Wystarczy tylko poznać jego sekrety!

        Zupa pana Kudlińskiego:

        .https://www.youtube.com/watch?v=RSzITYsSdpU

        Miłego!

  5. Tawciu przytulam do serducha słowami ks. Twardowskiego.

    Suplikacje

    Boże po stokroć święty mocny i uśmiechnięty

    iżeś stworzył papugę zaskrońca
    zebrę pręgowaną

    kazałeś żyć wiewiórce i
    hipopotamom

    teologów łaskoczesz chrabąszcza
    wąsami

    dzisiaj gdy mi tak smutno i duszno i ciemno

    -uśmiechnij się nade mną

    A teraz powiedz szczerze czyż On się do Ciebie nie uśmiecha? 😉

  6. https://teatrnn.pl/leksykon/artykuly/wierzenia-o-pszczolach-w-tradycji-ludowej-lubelszczyzny/

    Naturalna akupunktura pszczół …

    Błogosławieństwo Twemu Domowi –

    http://dlalejdis.pl/artykuly/madry_jak_pszczola

    ”Zwyczaje, przesądy i wierzenia dotyczące pszczół zrodziły się już za czasów pogańskich.”..

    ale…
    ”Wraz z nastaniem chrześcijaństwa,
    kiedy pszczoły, jako święte owady,
    otoczono opieką Kościoła
    wątki wierzeniowe wciąż ulegają rozwojowi i ewoluują…”

    1. No i o To chodzi Broda.
      Nareszcie.
      Witaj Dzień pod Niebem Raju u Brzegu RU…czaju..
      A w sercu ciągle maj .
      Kabaret Starszych Panów – Kuplety Starszych Panów

      .https://www.youtube.com/watch?v=HUq19JPEUpE

      Dziś są uRODziny Marii Konopnickiej.

      W góry
      Autorem wiersza jest MARIA KONOPNICKA
      Pójdź, pójdź ze mną w gór tych ci­szę,
      W chłód tych zdro­jów, w cień tych la­sów:
      Bę­dzie­my śpie­wać sta­re pie­śni,
      Sta­re pie­śni daw­nych cza­sów!

      — Ho! ho! — Echo z wia­trem leci…
      Na swo­bo­dzie, w le­śnej głu­szy
      Pieśń zaj­mu­je się pło­mie­niem
      I wy­bu­cha z głę­bi du­szy.

      Precz mi z pie­śnią tą ma­jo­wą,
      Ze sło­wi­czą a mi­ło­sną!
      Dla szczę­śli­wych tyl­ko wio­sna,
      Dla szczę­śli­wych kwia­ty wio­sną…

      Ty mi śpie­waj pieśń tę grzmią­cą,
      Co na or­lich skrzy­dłach lata,
      Lata, szu­ka, czy nie znaj­dzie
      Gniaz­da swe­go wpo­śród świa­ta…

      Śpie­waj­że mi pieśń tę sta­rą,
      Cho­rą­gwia­ną pieśń ogrom­ną…

      Niech jej wtó­rzą wi­chry buj­ne,
      Niech ją góry te przy­po­mną!

      — Hej! nie sta­ło gło­su to­bie,
      Wiatr po­mie­szał pie­śni two­je!
      Tyl­ko so­sny czar­ne szu­mią,
      Tyl­ko hu­czą gór­skie zdro­je…

      1. ja urodzin nie swietuje, bo nie slowianski rytual, ale hold Weduni zlozyc trzeba. Jeden z najpiekniejszych wierszy poetki :

        Maria Konopnicka

        Chodziły tu Niemce…
        Chodziły tu Niemce,
        Chodziły odmieńce:
        „Sprzedaj, chłopie, rolę,
        Będziesz miał czerwieńce!

        Zapłacimy chatę,
        Zapłacimy pole…
        Będziesz miał talarów
        Na caluśkim stole!”

        A mój Niemcze miły,
        Idźże, kędy raczysz,
        Ale mojej roli
        Równo nie obaczysz!

        Schowaj se czerwieńce
        I białe talary…
        Kto przedaje ziemię,
        Nie naszej ten wiary!

        Bogatyś ty, Niemcze,
        I trzos twój chędogi,
        Ale na tę ziemię
        Jeszcześ za ubogi!

        (…)

        A kto mi zapłaci
        Za słodkość tę miodu,
        Co pszczoły ją niosą
        Do ula z ogrodu?

        Za cmentarz rozkwitły
        W głóg dziki, jak sady,
        Gdzie leżą w mogiłkach
        Ojcowie i dziady?

        A toćże i mnie tam
        Gospody potrzeba,
        Gdy Pan Bóg zawoła:
        „Chodź, chłopie, do nieba!..

        A toć by mi dzieci
        Po nocach tęskniły,
        Nie wiedząc, gdzie szukać
        Ojcowej mogiły!

        Nie sprzedam ci roli…
        Weź, Niemcze, talary…
        Kto ziemie przedaje,
        Nie naszej ten wiary!

      1. I to jest to, Tawcio!
        Powrót do starej, poczciwej normalności, która istniała przez wieki!
        Ania zadała bardzo mądre pytanie (oddaję sens): „Czy człowiek ma aż tyle potrzeb, do jakich się go obecnie przyucza?”

        Miłego!

    1. No tak, teraz tylko wszyscy filmiki kręcą i umieszczają na YouTube 🙃
      Oczywiście każdy robi, jak chce.
      Trzeba odwagi do tego, by dawać tak się podglądać i pozwalać na wchodzenie w prywatność.

      Wczoraj śmiałam się i też powiedziałam do swojego partnera, że też powinniśmy nagrać i umieścić filmik.
      Sami szopę zbudowaliśmy z materiałów z odzysku 🙂
      Belki i deski zostały „odratowane” z dostaw zrzyn bukowych i sosnowych.
      Do ścian pod deski wykorzystaliśmy bardzo grubą folię po kiszonkach z kukurydzy (za butelkę bimbru, którą też dostaliśmy od kogoś za coś – można wiele zdziałać 😅).
      Jedynymi kosztami była papa (jakby coś, to najtańsza jest w „Castoramie”),
      kotwy oraz wkręty.
      Wyszło świetnie i jesteśmy bardzo dumni 🙂
      Ale żeby filmiki nakręcać… e tam – szkoda czasu.
      Lepiej sobie posiedzieć z kawusią na werandzie i ptaków posłuchać 🤗

    1. Tak było . Nie do podrobienia Zespół i Pani Elżbieta.
      To pikuś co piszą redaktory.
      Wiedzą starsze roczniaki –
      – bywało że samoloty czekały na
      Panią Elżbietę spóżnioną na lot z Berlina do Warszawy.
      Widywaliśmy migawki – jak spóżniona wbiega do samolotu z pakunkami.
      Klasa Sama w Sobie. Nie do podrobienia..

    1. Dziwisz się ?.
      We wszystkich dziedzinach życia – bytu
      dają na..dzieje że cyt. będzie…będzie…będzie…
      a naiwni czekają …wierzą.

      Weż że sprawy w swoje ręce
      a nie czekaj aż ci kłamca po…może..

      Oszu.. kują bo mogą !

    2. „Łacińska pochodna słowa emocja „emotere” dosłownie oznacza energię w ruchu, dlatego odczuwane emocje są doskonałym papierkiem lakmusowym tego, z jaką energią” dzialamy.
      Emotere znaczy czynic.

  7. Czy Jedi To po naszemu Jednia ?

    Kodeks JEDI
    Za podstawę filozofii Jedi uważa się następujące słowa:

    Nie ma emocji – jest spokój.
    Nie ma ignorancji – jest wiedza.
    Nie ma namiętności (pasji) – jest pogoda ducha.
    Nie ma chaosu – jest harmonia.
    Nie ma śmierci – jest Moc.

    Jedi powinien żyć w pokoju ze swoimi emocjami i nie dawać się im kierować. Powinien dążyć do poszerzania swojej wiedzy. Powinien unikać przywiązań, które uniemożliwiają mu pełne oddanie się słuchaniu Mocy. Powinien również strzec życia innych istot, w szczególności tych rozumnych.

    Kodeks w tej formie został zapisany przez legendarnego mistrza Jedi Odan-Urra i był przekazywany przez setki lat. W późniejszym okresie usunięto jednak z niego czwartą linię.

    za/ https://pl.wikipedia.org/wiki/Jedi

  8. Nowy „pan” Planety zażądał „cyrku” w celu ”wyprowadzenia w pole” lemingów ” – czyli oszukaństwa..

    Dopóki -” Sza la la , zabawa trwa”- cicho sza !
    Widać tę grę jak na dłoni.

    Dekoracje w teatrze zmieniają jak afisze zmieniają .
    Tutaj afisze-pla..katy zmieniajo a deko..racja ta sama !

  9. Kochani Tawerniacy jeszcze raz dziękuję bardzo Wszystkim🍅🍇🥭🍉🍌🍋🍊🍒🍓🍍🥝🥑🥦🧅🥕🧄🍄, którzy wspierali mnie i moją Mamę dobrym słowem i błogosławieństwem. I chociaż nie ma mnie dzisiaj przy Niej to przynajmniej mogłam Ją obudzić z rana życzeniami i porozmawiać przez telefon. Mamo bardzo Cię kocham Jesteś dzielną zawodniczką w tym „biegu przez płotki” jakim jest życie. Nauczyłaś mnie, że nie ma rzeczy niemożliwych, że zawsze jest jakieś wyjście, trzeba tylko poszukać, nauczyłaś mnie, że można „skakać wyżej i dalej” 😀 i nigdy się nie poddajesz 🙏Twoje serce dla mnie jest jak „sekretny ogród w lesie”.
    Dla wszystkich Kochanych Tawerniaków z całego świata przyjemnego i dobrego dnia Kochani i pamiętajcie o Waszych Mamach i Teściowych nie tylko w święto 💐🌺🌻🌷🌼🌸🌹Kto nie słuchał jeszcze Sophie Szklarskiej „Niemiłość” to zapraszam
    .https://youtu.be/m4s32MR8dS8
    .https://youtu.be/mNWU8zRPG4Q
    .https://youtu.be/XiPC9jjM_lM
    .https://youtu.be/HdAkYCyCZv8

  10. *Jak stworzyć sekretne miejsce* 🙂🤗😊

    Witajcie,
    Może komuś się przyda 🌿💚
    Piękne miejsce na polance i ogromna przestrzeń wokół (ok. 7 hektaròw).
    Obok jest las ze strumieniem…
    Cisza, spokój, przyroda, wolność…

    🌿

    Michała znam osobiście, jest moim bardzo dobrym znajomym 🙂
    Szczerze polecam to
    Miejsce do zamieszkania na krócej albo dłużej, a nawet na stałe.

    💚❤️💚

    .https://youtu.be/zvstUnzjJtw

      1. Dokładnie. Świat przyrody i Ludzi jest do siebie trochę podobny (zwierzęta jednak zjadają siebie nawzajem, aby przeżyć). W świecie Ludzi też jest tzw. „walka o byt”. Jednak bardziej perfidna. Walka o szmal itp. Nawet księża muszą mieć „co do gara włożyć”. Dlatego do polityki idą często ci, którzy chcą mieć szmal i władzę.

        Przykre, że sporo Naszych RODaków, głównie mężczyzn popełniło samobójstwa. Świat jest brutalny i to nie jest świat dla istot zbyt wrażliwych i ezgaltowanych.

      2. „Czy ktoś tu może ma ochotę wygłosić jakiś panegiryk na cześć „miłosiernego Boga” i „zwycięstwa światła”?…”

        Po co panegiryk, wystarczy zrozumieć, że „Jest Bóg i nie ma nic więcej”.
        Ja, My, Wy, Oni rzeczy materialne stworzone nam na użytek, można Go dostrzec wszędzie i nigdzie. Co do ślimaków, przecież nie zabijasz ich celowo i patrząc im w oczy z chęcią mordu. „Nic w przyrodzie nie ginie” raczej powinno brzmieć we Wszechświecie nic nie ginie. Energia zostaje natychmiast zastapiona inną energią. To tak jakbym codziennie musiała płakać, że muszki, komary i inne owady giną na przedniej szybie ciężarówki. Nie „uśmiercam” Ich specjalnie ani celowo.

        A Światło rozproszy nawet najciemnieszy mrok. Nie tylko ten w pokoju czy na dworze, ale również w duszy. A jak brak światła, to wiadomo Wit D3 plus MK7 i mamy światło 😉

        Miłego dzionka dla Wszystkich Tawerniaków z całego świata 🌹

        .https://youtu.be/QZwbmrBK9CU

        Jeszcze parę godzin, jeszcze chwilę i Polska 🇵🇱 🇵🇱🇵🇱

      3. „Dlatego apeluję, w miarę możliwości wspierajmy się wzajemnie”.

        TAW-ie, dołączam się do apelu 🌱 Zawsze na tak dla życia 🍎🍒🍈🍌🦊🐕‍🦺🐴🐏🐖🐘🐔🐥🌻🌸🏵️🌺🌲🌱🍀 „na wszystko jest RADa” – ❗️❗️❗️

Dodaj komentarz