Rajskie Ogrody naszej ukochanej SłowiAnki (cz. 1)

Kosiki w mojej altance
Tegoroczny pomarańczowy pełny Tulipan
Tegoroczny Pełnik w pełnej krasie
Mój mały zaGAJnik
Młode warzywka
Moja psiunia Maja w lizingu
Piwonia krzewiasta
Moje ukochane RODodendrony
Kalarepka mniam, mniam!
W kąciku moja mało widoczna samotnia
Mój sad, maliniak i warzywniak
Tarasowy zakątek
Janowiec Podolski w tarasowym zakątku
Kwitnąca, pachnąca Laurowiśnia – tej zimy wymarzła
Borówka amerykańska w rozkwicie
Moja ukochana Jabłonka Rubin w pełnym rozkwicie
Leśna poziomka, która się rozsiała w sadzie
Porzeczka ozdobna
Wczesna zima 2015
Wczesna zima 2015 na tarasie
Mój mały znalazca i zguba mamy
Wilec na drewutni
Jaśminowiec pnący przy garażach

autor: SłowiAnka (d. Rozsądna Anna)

52 thoughts on “Rajskie Ogrody naszej ukochanej SłowiAnki (cz. 1)

  1. Piękne. Ja jednak głównie w innej sprawie. Słyszeliście o tym, że pożywienie to nie tylko kalorie, witaminy i wrażenia smakowe ale także (a może przede wszystkim) informacja dla organizmu zawarta w biofotonach pożywienia? Stwierdzono, że system naprawczy organizmu jest kierowany fotonami.
    Niedługo pewnie będziemy w stanie odróżnić naturalne pożywienie od tego faszerowanego chemią i tego GMO mierząc biofotony zawarte np. w pomidorze czy jabłku Więcej tu: https://rozwojosobisty.wordpress.com/2010/02/28/przekaz-jedzenia-czyli-co-nas-odzywia/

    1. piękny ogrod, tak tak mercola o tym pisal ze dobrze jest wszystko na slonce dac przed zjedzeniem na pare minut nawet żeby zassaly fotona i wtedy zszamac dopiero, no chyba ze prosto z drzewka mamy owoca

  2. SłowiAneczko ❤ – mowę odejmuje, bo następuje boskie uniesienie przeCUDne- PO PROSTU RAJ 🙂
    Wszystkim MAMOM Obecnym i Przyszłym i Mateńce ZIEMI- NAJPIEKNIEJSZE Z SERCA płynące życzenia: ZDROWIA, MIŁOŚCI I SZCZĘŚCIA- NIECH BŁOGOSŁAWIEŃSTWO RODU WAS STRZEŻE KOCHANE ❤ ❤ ❤

    1. Wszystkim MAMOM Obecnym i Przyszłym i Mateńce ZIEMI- NAJPIEKNIEJSZE Z SERCA płynące życzenia: ZDROWIA, MIŁOŚCI I SZCZĘŚCIA- NIECH BŁOGOSŁAWIEŃSTWO RODU WAS STRZEŻE KOCHANE ❤ ❤ ❤

      Podpisuję się również pod życzeniami.

      I korzystając z okazji, muszę muszę to napisać.
      Wstaję rano, a na ścianie serduszka ponaklejane. Podchodzę, a tam napisane…

      Bóg Nie Może Być wszędzie, dlatego stworzył Mamę.

      No i jak nie płakać od rana?!

      A co do Ogrodu, dech zapiera, ja właśnie czekam na sadzonki, w końcu skalniaczek sobie wykończę.

  3. Piękny ogród, też mam, malutki ale własny. Niestety muszę walczyć o niego jak lew bo miejskie działki we Wrocławiu te parchate szczury jak zwykle chcą pooddawać dla „developerów”…

  4. Ania masz bajeczny, urzekający ogród. Wszystko zachwycające, piękne i jakie wypielęgnowane. Masz co robić. I małe kosiki rozkoszne. Ile zapachów poczułam.
    Masz swoje magiczne miejsce na Ziemi.

    Dziękujemy za zdjęcia. Dla Ciebie też kwiaty 🌺💐🌼

    1. Tak, Aniu,

      ZWIZUALIZOWAŁAŚ,

      zaprojektowałaś

      i przeJAWIłaś w 3D

      swoje Osobiste Miejsce Mocy,

      swój osobisty Święty Gaj… 🌳🌲🌳🌲🔆🌿🍃🌱

      Jesteś Błogosławiona, święta Anno Hosanno Słowianno!… ❤ 💛💚💙💜

  5. Gratulacje Słowi Anko! Widac duzo pracy wlozone. Szkoda, ze dzisiaj juz praca swoich rak nie jest w cenie. Wielu lubi tylko żerowac na innych i przejadac czyjes dobra. Pozdrawiam

    1. Dziękuje wszystkim, którym podoba się mój wymarzony od dziecka ogród, jest on moją pasją i hobby, a że mam też z niego oprócz zadowolenia i zyski w postaci swoich warzyw i owoców, to jeszcze bardziej mnie z nim wiąże, każdy z nas jest zadowolony i szczęśliwy jeśli wykonuje w swoim życiu czynności , które lubi i które przynoszą mu satysfakcję dobrze wypełnionych prac na rzecz swoich zainteresowań, na rzecz zadowolenia rodziny, sąsiadów czy też przyjaciół i znajomych.

      I tak powinno się dziać we wszystkich naszych poczynaniach, bowiem tylko wtedy jesteśmy zadowoleni , radośni i usatysfakcjonowani, a przecież o to nam w końcu chodzi.
      Życzę Wam wszystkim samych radości, zadowolenia ze swoich życiowych poczynań i zanurzaniu się po uszy tylko w tym co lubimy, nic na siłę, nic na przymus, bo to jest droga do samo destrukcji.
      W dniu dzisiejszym przesyłam Moc energii dobroci i miłości dla wszystkich MAM i nie tylko . ❤

      1. Rajskie Ogrody naszej ukochanej SłowiAnki – nie mogę się na nie napatrzeć i napodziwiać. Dzieło sztuki.
        Życzę najlepszych zbiorów również w tym roku, wszystkiego najlepszego SłowiAnko.

      2. Ania, pisalas kiedyś, że imbir nie chce Ci wyrosnąć? Dobrze pamiętam? Może spróbuj zostawić kłącze gdzieś na półce, tylko nie przy oknie, tylko dalej i sam wypuści pędy, i wtedy do ziemi.
        Mi już trzeci raz wypuścil w taki sposób, choć właściwie to tego nie chciałam.

      3. Szczęśliwa, ja tę imbirową bulwę umieściłam w ziemi, w doniczce, tak jak zalecał major Kudliński, i na razie czekam.
        Jutro do niego zaglądnę, może już niedługo wyrośnie co nieco. Jak ostatnio zaglądałam, to był mocno nabrzmiały :D, jakby był w ciąży 😀

    1. Kolejny dowód dla nwo-wskich zastraszaczy wolnych Polaków:

      jak widzimy, gadziorki nie są tak wszechmocne, jak głoszą to media alternatywne – odchodzą z tej przepięknej planety w sposób jak najbardziej konwencjonalny…

      No to, Kochani, jednego depopulatora mniej…

      1. No prosze..a niedawno martwil sie o zwiekszona swiadomosc ludow europy i cos mial temu zaradzic.I co teraz bedzie?Jednak prawo kosmosu jest silniejsze od prawa rzymskiego i kanonicznego.

      2. Zostało jeszcze dwóch takich sławnych. A mianowicie Grzesiu Soros i Heniek Kissinger. Cała reszta też odejdzie.

      3. Klub Starców Starej Ery jest jeszcze dość liczny: klan Buszów, Klintonów, Ramsfeldy, Czeneje, Grinszpany i pozostała ferajna z FED-u, generałowie-naziści, nie mówiąc już o samym złotym królu tej planety.

        Ale wibracje Ziemi rosną, coraz więcej algorytmów Wielkiej Zmiany dociera tu ze Słońca🔆 – i struktury gadzinowego DNA będą po prostu się rozpadać…

      4. Czytaliście komentarze w internetowych mediach dezinformacyjnych?
        Nikt tam nie płacze po Zbigu.

    1. Chodzi mi o starego Rot Szylda – właściciela prawie całego złota tej planety.

      Papieże nie są królami, lecz zwykłymi marionetkami, podobnie jak królowie, prezydenci, premierzy, kanclerze, prezesi, przewodniczący oraz wszyscy inni Führerzy.

      1. Mylisz się. Papieże są NADAL królami tylko, że Watykanu. \
        Aha chodzi ci o Kubusia Rotszydla ? No też stary ale jeszcze pożyje.
        Ale mylisz się. Głowa rodziny Rotszyld to też marionetka. Największą rodziną globalnej finansjery i arystokracji jest Chińska Dynastia Li. A zwłaszcza jej głowa.

        Ale to też nie jest szczyt. Systemem za kulis administrują magowie i arcymagowie iluzji. Ja nazywam ich cybernetykami lub po prostu Nadzorcami. O nich nigdy nie przeczytasz w mediach także w mediach „alternatywnych”. Są to grupy ludzi posiadających największą wiedzę. A wszystko zaczęło się dziesiątki tysięcy lat temu jako Kult Saturna.

      2. Papieże nie są żadnymi królami, a już na pewno nie zarządzają Watykanem. W Watykanie znaczą tyle, że nie mogą nawet wejść do Tajnego Archiwum Watykańskiego…

        Na Ziemi istnieje strefa wpływów różnych ras i Chińczycy nie rządzą Europą. Już więcej do powiedzenia mają w Afryce niż u nas.

        Oczywiście, że istnieją programiści matrixa poza Ziemią oraz na innych gęstościach, to nie jest żadna tajemnica, ja jednak mówiłem o ziemskich głowach hydry, która zarządza naszą Macierzą.

      3. nie tak, zloto nalezy do szarakow a dokladnie do reptoida yahwe, wiekszosc zlota jest w ksiezycu u wujka yahwe troche w chinach yahwe troche w szwajcarji yahwe ale wszystko wczesniej czy pozniej trafi do ksiezyca ktory jak sie zapelni odleci niszczac zieme jak poprzednie 3 planety w naszym ukl slonecznym phaeton hepastos i jedna mala miedzy sloncem i venus

      4. Hmmm a to ciekawe co piszesz ja jakiś czas temu czytam o opowieści Sumerów że ci Obcy potrzebowali złota żeby uratować swój świat czyli pewnie jakąś orbitę ? bo doprowadzili ją do końca zagłady , ludzie czyli my niewolnicy robiliśmy do dla nich , kopalismy kopalnie co ciekawe taw tu puścił filmik w którym było tak myśle o tym mówione bo wyjaśnienia nie znają . a to co ja zdążyłam ?przeczytać znikło a zostało zastapione podobnymi wpisami ale jednak już innymi .

      5. dzisiaj mamy reptyli i szaraków co doja ziemie i nas o sumerach nie wiem nic sitczin to plus minus bajki, cos jak metamorfoza z mineralu do malpy a pozniej już tylko do człowieka… normalne, metamorfozy dzieja się codziennie… np schetyna o uchodźcach codziennie ma inne zdanie

      6. ” (Sumer) znaczy „nadzorca” to by się zgadzało w tym artykule czytałam właśnie iż znalaziono jakieś pisma z tamtych czasów w których właśnie ludzie byli ich niewolnikami, ale nigdy nie traktowali ich jako Bogów , zastanawiające jest jednak to ,że niby częśc tych Enki była dla nich dobra i ich ludzie prosili o pomoc.

        Dobry zły Glina ? Czy może nie wszystkich do jednego worka ? hmmm

        Kolejna część zapisków nie została jednak ujawniona bojest pod kontrolą jakiejś tajemnicy któregoś stopnia , Cokolwiek to znaczy.

      7. Słyszałeś o krainie levan? I zupełnie przypadkiem ksiezyc sie tez tak nazywa

      8. wygląda ze usa-zydzi albo ich nowa wersja tu point ol zysaksoni bardziej wygladajacy jak my sponsorują isis-levan żeby przejal nasza europe

      9. Ciekawi mnie ,jak sie obronimi przed taka armia chinska.Czy beda gwlacic facetwo jak juz dojda do Wisly i uciekac do siebie ze slowianami w brzuchu?Intryguje mnie czy one umieja szczelac czy te karabiny na pokaz?

      10. Ze strony Chin nic Polsce ani światu nie grozi. Mój osobisty apel do Przebudzonych: nie dajcie się nabierać na straszenie Chinami, bo po latach sami się przekonacie, że ze strony Chin nigdy nic Polsce nie groziło 🙂

      11. zapomnial chyba o najazdach mongolskich, pewnie z tego gwiezdnego pokoju napadali na nas… ponadto zydzi to polchinczyki i co tu z nami wyprawiają każdy widzi a co pelny chinczyk 2.0 nawet beta będzie tu wyprawial to glowa mala Azjaci nie maja duszy dlatego mogą zabijac i jesc psy koty i delfiny już nie mowiac ze maja najbardziej poniszczony genom szarakiem maja zjepane w zasadzie wszystko oczy uszy(bledniki)kosci psychikę, mam kolege kręgarza w indochinach mowi ze tylu deformacji kosci nie widział w zyciu i sa to rzeczy nienaprawialne niestety wiec z daleka od wszystkiego azjatyckiego, powinnismy wprowadzić totalne embargo na wszystko azjatyckie bo karmimy smoka z kuwniana chorowita genetyka która wcześniej czy później trafi do nas, zresztą już trafila z gwaltow mongolskich i tak wszyscy nasi zaokularzeni maja chinska genetykę niestety, slowianie maja perfekcyjny wzrok, nie mowie tu o okularach do czytania na starość to raczej normalne przy tych syfach co jemy

      12. jedyne pocieszenie ze to scierwo skośnoszarakowe latwo rozpoznać na celowniku

  6. A mam pytanie jak sobie radzicie z mrówkami w ogródku? bo mnie moje dzisiaj wyśmiały normalnie , kradną na moich oczach se normlanie i w de eeee mnie mają .

      1. hahahahahaha dobre ja mam tymianku a mam ale im się truskawek zachciało i tak plewie se dzisiaj a one mi biegają po stopach z łupem rozumiesz? Mówie no nie wierze hahahahaha .

        A przy okazji chwastów na ścieżkach posypać sody oczyszczonej a rosną rzadziej .

        No ale Taw ja rozumiem jednoczyć się ale kuwa ost też przyleciały sroki ? teraz ? no ale dobra i patrza na mnie gadają coś po swojemu , ok załapałam pic im się chciało ale no ja Cię prosze normalnie se wszystkich zwołały jak mnie zaraz sąsiedzi pogonią ….

    1. Mnie one nie przeszkadzają, więc z nimi nie walczę i chyba dlatego zakładają swoje kopce w miejscach dla mnie i dla nich odpowiednie. Nawet ostatnio, po odkryciu kamienia, zrobiłam sobie chwilę na ich obserwację, takie to malutkie robaczki, a jak zabiegają o swoje miejsce na świecie.
      Mam duży ogród, to się razem jakoś pomieścimy. 😀 😀
      Tak, w dzisiejszych czasach trudno o prawdziwych przyjaciół, a moje mrówki, to nawet mi pomagają w pracach ogrodowych, bo ilekroć pojawią się mszyce na krzewach porzeczek, róż i wiciokrzewów, one pierwsze to zauważają i ruszają do ataku, wyręczając mnie i oszczędzają mój czas, są moimi przyjaciółmi.
      „Myśląca” spróbuj się z nimi zaprzyjaźnić ❤ pozdrawiam.

      1. Mróweczki to podstępne są – Mrówki hodują mszyce, podobnie jak ludzie zwierzęta.
        Mrówki zachowują się podobnie do pasterza wypasającego swoje bydło co dzień na innym pastwisku, jednym słowem dbają o swoje mszyce, przenoszą je na świeżą roślinność i zapewniają ochronę. W zamian za to otrzymują spadź, która jest przysmakiem mrówek. To one zanoszą je na drzewka i roślinki, to one je pielęgnują! Mrówki są bardzo inwazyjne!
        Jakie szkody wyrządzają mrówki w domu i w ogrodzie:
        – uszkadzają drewniane elementy budynków, budując w nich gniazda,
        – uszkadzają i zanieczyszczają żywność,
        – przesuszają ziemię, drążąc w niej korytarze i budując gniazda,
        – odkrywają korzenie, bulwy i kłącza roślin, drążą w nich otwory,
        – powodują (pośrednio) osłabienie roślin zasiedlonych przez mszyce i inne szkodniki wydzielające rosę miodową, ponieważ opiekują się tymi szkodnikami,
        – uszkadzają drzewa, budując gniazda w ich drewnie,
        – niszczą pąki i kwiaty w poszukiwaniu nektaru,
        – w czasie suszy ogryzają młode pędy wierzchołkowe roślin.
        Łowcy mrówek: dzięcioł zielony, kuna albo ropucha.
        BIEDRONKI ZADBAJĄ O OGRÓDECZEK NAJLEPIEJ!
        W walce z tymi owadami pomogą nam systematycznie stosowane metody naturalnego odstraszania.

        Rośliny-odstraszacze. Mrówki nie znoszą zapachu piołunu, wrotyczu, nagietka, lawendy, mięty, tymianku, majeranku, czosnku i pietruszki. Warto więc obsadzić tymi roślinami otoczenie domu, taras i ogrodzenie.

        Przeszkody na trasie. Obok mrowiska albo na ulubionych szlakach mrówczych wędrówek można układać lub usypywać zapachowe bariery, na przykład z liści pomidora, orzecha włoskiego, bzu czarnego oraz skórek cytryny – również bardzo przez owady nielubianych.

        Nieprzyjazny deszcz. Da się go „wywołać” na podjeździe i na ścieżkach poprzez wylewanie cieczy o zdecydowanym zapachu. Mogą to być: odcedzona gnojówka z piołunu lub wrotyczu (10 dag ziela trzeba zalać 2 l wody) wyciąg z majeranku (1 kg świeżego lub 10 dag suszonego ziela zalanego 10 l wody) czy wywar z niedopałków papierosów, a także denaturat, ocet lub sok z cytryny.

      2. Kochana Elaszko, od razu obalam dwa mity 😉

        Metr od mrówek rośnie mój rozłożysty krzak Piołunu, a mróweczki mieszkają w i pod… niebiańsko pachnącym Tymiankiem!… 😀 💚 💛

      3. Elaszko, a toś mi namieszała, ja tak wcale nie odbieram mrówek i nie widzę żadnych szkód z ich strony, u mnie w ogrodzie.
        Ja w moim ogrodzie nieustannie walczę tylko ze ślimakami i nornicami, to są moi stali od lat wrogowie. Na nornice już drugi raz zakupiłam urządzenie mające za zadanie odstraszać je jakimiś falami, ale zamiast nornic, to tego niesłyszalnego dla człowieka dźwięku boją się nasze psy, więc musiałam odłączyć.

        Nornice są tak wredne i rozpanoszone w moim ogrodzie, że zeszłego roku zżarły mi 8 selerów, 5 porów, wszystkie korzenie pietruszki, wiele buraczków czerwonych, no i oczywiście niemal wszystką marchewkę, którą musiałam wybrać przed czasem jej zbioru, bo nie byłoby co zbierać 😀

        W tym roku założyłam drobną siatkę na to gadziorstwo w grządce, gdzie wysiałam marchewkę, jak na razie nie ryją, ale deszcz grubości mojego kciuka tak ją zbił, że chyba muszę wysiać ponownie.
        Jak nie nornice i inne szkodniki, to kontrolowana ostatnio przez pasożydów pogoda dają popalić ogrodnikom i rolnikom, staram się być cierpliwa, ale ostatnio to już im wygrażam pięścią 😀

        Może u mnie nie ma tak dużo mrówek, bo ja od wczesnej wiosny wszystko w ogrodzie opryskuję moim, jak go nazywam,
        „zajzajerem” z wrotyczu, pokrzywy, czosnku, cebuli i skrzypu.
        Życzę miłej niedzieli dla Ciebie Elaszko i Twojej rodziny. ❤

      4. Ja do mrówek też nic nie mam , jednak w tym roku istna inwazja wszędzie a bazylię będę siać już chyba ze 4 raz bo se mniam mniam zobiły.

        Co do ślimaków sól eposam , wiadomo ekonomiczniej kupować ogrodową bo tak to bankrut , nie lubią jej a jak deszcz popada to też nic bo ona bogata w magnez .

        Jak ktoś ma drzewka typu tuje , cyprysy i gałązki brązowieją , 2 łyżki na 5 litrów wody i podlać .

        Oj czuje że ja dzisiaj w nocy zaś w pier …. dostanę ….damy radę 🙂

        Skorzystam z przepisów na mrówki a przyszło mi teraz na myśl Goździki ?

        Polecam je gryźć zamiast płynu do płukania ust zabijają grzyby , i inne gOOwna w gardle , nosie .

        Ciekawe jakby wywar z nich zrobić …? sprawdzę i napisze jak zda egzamin.

  7. SłowiaAneczko ślicznie Dziękuję i do CIEBIE, RODzinki Twej najserdeczniejsze życzenia kieruję, także dla Tajnego Archiwisty, Czytających i Komentujących ❤
    Ja mróweczek trochę mam, bo mój ogródeczek jest w bliskim sąsiedztwie Jabłoneczek- nie próbowałam z nimi walczyć, ale bardzo się rozbestwiły i niestety czynią szkody- szczególnie buraczki i koperek zasiedlają hodowlą mszyc- także dziką czeresnię- końcówki liści pozwijane- jak Biedroneczki przylatuje to je do ogródka zapraszam- uwielbiają mszyce
    Pożyteczne biedronki (boże krówki)- co jedzą?

    Biedronki to „ogrodowi ochroniarze” i nasi mali (wielcy) sprzymierzeńcy w walce ze szkodnikami. Zarówno larwy jak i dorosłe chrząszcze zjadają przede wszystkim mszyce jednak nie są zbytnio wybredne i nie pogardzą innymi owadami. W ich menu często pojawiają się miodówki, roztocza, mączliki, czerwce, tarczniki, a nawet larwy muchówek, chrząszczy oraz niewielkie gąsienice. Biedronki są bardzo żarłoczne – w ciągu swojego życia mogą zjeść kilkaset mszyc przez co pomagają nam w ograniczaniu liczebności tych szkodników!
    Przypadkiem o mszycach i biedronkach się dowiedziałam z zadania z gimnazjum- i tak sobie obserwowałam poczynania mróweczek- bardzo szybko się namnażają i są inwazyjne bardzo- szczególnie brykają, gdy jest gorąco!
    SłowiAneczko 🙂 – JA IM PALEC ŚRODKOWY WSKAZUJĘ- TERAZ JEST ATAK- SUSZY I PODGRZEWANIE ( KRÓCIUTKIE SMUGI- SUSZA). To ich stała od kilku lat praktyka- gdy rośliny potrzebują wody- robią suszę- gdy żniwa- leje!!
    W tamtym roku było dużo nornic na polach- u mnie w ogródku- nie było- za to kilka lat wcześniej KRETY- SĄSIAD zdradził mi super patent- GORCZYCA- POSIAŁAM I KRETY ZNIKNĘŁY- BYĆ MOŻE NA NORNICE TEŻ PODZIAŁAŁO- blisko mam potoczek- więc i ślimaków dużo- wieczorami zbieram i przenoszę dalej za potoczek!
    Na Biedroneczki tez jest atak- Biedronkę praktycznie każdy zna i wie jak wygląda. Nasz stosunek do tej rodziny chrząszczy jest najczęściej pozytywny. Niestety od lat Europę opanowuje nowy, nieznany gatunek biedronki – biedronka azjatycka (Harmonia axyridis) lub jak niektórzy ją określają – biedronka arlekin (harlequin ladybird). Biedronkę tę kilkakrotnie introdukowano ze sztucznych hodowli w różnych państwach europejskich zaczynając od lat 80-tych ubiegłego wieku. Pierwsze biedronki azjatyckie w warunkach naturalnych zaobserwowano w 1991 roku – najpierw we Francji, a następnie prawie na całym europejskim kontynencie. W Polsce pierwsze osobniki zauważono w Poznaniu i okolicach w r.2006.
    Muszę zrobić taki ,,zajzajer" 😀

    1. KOchane dziewczyny, czytam i niedowierzam, że tyle jest sposobów na mrówki wszędobylskie.
      Dziekuję Wam bardzo serdecznie. Całą Waszą wielka wiedzę (Www) muszę zapisać i wydrukować po czym wywiesić na scianie „rancha”.
      Całuski przesyłam.
      Wczoraj byłam w Busku Zdroju, wracałam przez Wiślicę ( do tej pory niewyremontowany kościołek – obecnie bazylika kolegiacka i niezabezpieczone malowidła ścienne w domu Długosza), następnie promem przez Wisłę ( w tym miejscu był most na Wiśle, oddany do użytkowania w sierpniu 1939 r., a zburzony w 2-gim tygodniu wojny, do tej pory nie odbudowany) na Żabno. Na odcinku 60 kilometrów żadnego drogowskazu na Tarnów.
      Co za piękne tereny nietknięte złą mocą.

    2. szaraki w chinach pracuja dzień i noc żeby nam tu cos zapodać co nas wykończy rzadko się to im udaje ale proboja i będą probowac, chinczyki to ciche mordercze skuwysyny

Skomentuj

